Odżywianie,  Przepis

Pudding chia, który zawsze wychodzi

Uwielbiam proste przepisy. Im mniej składników i prostsze wykonanie, tym lepiej.

 

Testując różne diety, jadłospisy itp. bywało, że spędzałam w kuchni całe wieczory, nawet 2-3 h! W końcu powiedziałam dość, dziękuję za takie zdrowe odżywianie. Przestałam robić skomplikowane posiłki na rzecz kilkuskładnikowych i wystarczających na parę dni by nie musieć codziennie stać przy garach.

Obecnie jestem coraz bliżej ułożenia sobie jadłospisu idealnego, czyli takiego jaki mnie pasuje i jaki ja chcę. Najgorzej jednak rozpocząć (znowu Klusizm mnie powstrzymuje) ale metodą małych kroków wierzę, że mi się uda. 😛

 

Kawę w pracy piję zawsze o godzinie 10.

To też idealny czas na drugie śniadanie. A wiadomo, że wtedy pasuje coś słodkiego. Kiedyś to były batony, wafelki, ciasteczka typu Belvita itp. ale odkąd zaczęłam się zdrowiej odżywiać, takie posiłki robię sobie sama.

Bardzo polubiłam pudding chia. Pamiętam, że za pierwszym razem kompletnie mi nie wyszedł i dopiero metodą prób i błędów osiągnęłam proporcje, które zawsze wychodzą.

 

Potrzebujemy:

  • 30 g nasion chia (około 3 łyżek)
  • 200 ml dowolnego mleka (krowiego, migdałowego, ryżowego, sojowego, kokosowego – ja używam migdałowego niesłodzonego)

Tyle. Koniec. Nie dodaję nic więcej.

Przygotować pudding jest najlepiej wieczorem. Nasiona chia, które są już w odpowiednim słoiku zalewam mlekiem i dokładnie mieszam. Odstawiam na paręnaście minut. Znowu mieszam. W tym czasie powinien już się zacząć robić ‘glut’ (nasiona chia, podobnie jak siemię lniane, mają właściwości żelujące), który rozbijam delikatnie łyżeczką do w miarę jednolitej, gęstawej już konsystencji. I albo na tym etapie chowam już słoik do lodówki, albo po kolejnych minutach jeszcze raz mieszam.

Rano wyciągam pudding z lodówki i zabieram do pracy. Dodaję później do niego najróżniejsze pokrojone owoce; od jabłka, gruszki, sezonowych truskawek, malin, borówek, aż po banana czy ananasa. Można też mieszać owoce lub nawet dodać odrobinę dżemu. Co kto lubi.

Taki chia pudding bez owoców na mleku migdałowym to tylko ok. 180-185 kcal.

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *